dinsdag 1 februari 2011

Log-cabin

Hieronder zie je een foto van mijn log-cabin quilt in wording. Hij is gemaakt van allerlei restjes en ik wilde eens wat andere kleuren gebruiken. Helaas.... dit zijn niet echt mijn kleuren in ik vind het dan ook geen mooie quilt worden. De stof voor de achterkant vind ik wel mooi.
Het maken van de log-cabin blokken is wel heel leuk om te doen. Eerst het patroon op een soort vlieseline getekent en toen de reepje stof aan de achterkant vastgenaaid. Het werkt heel precies op die manier.
Nou ja, het is altijd gemakkelijk om een quilt bij de in de auto te hebben. Hij is ongeveer 1m x 1m. en er komt nog een donkerrode bies omheen. Moet hem nu nog doorquilten.
Niet te veel, dan is ie snel af......
Ik heb er in ieder geval veel van geleerd. Goede stoffen en kleuren bij elkaar zoeken!!!!! Wat er precies fout is gegaan weet ik niet, ik denk dat de kleuren licht en donker soms te dicht bij elkaar liggen. Hoewel, op de foto lijkt het effect beter dan in het echt. Maar goed, snel afmaken en dan lekker weer wat nieuws beginnen. Er zijn nog zóóóóveel leuke dingen om te maken, hier zal ik niet van wakker liggen.

Groeten, Gerda